نکات مهم در استفاده از چسب آکواریومی

چسب اکواریومی

چگونه کیفیت چسب آکواریوم را بالا ببریم؟

برای استفاده از انواع چسب‌های آکواریوم، لازم است چند نکته مهم را رعایت کنیم تا چسب بخوبی به سطح مورد نظر بچسبد و از آن جدا نشود.
این نکات عبارتند از:

نکته اول

سطح مورد نظر (اعم از سینک ظرفشویی، درز سرامیک‌ها، درز پنجره‌ها و…) باید از هر نوع گرد و غبار، آثار چربی یا آثار چسب قدیمی پاک شود.
برای این کار می‌توانیم از یک شوینده‌ی الکلی سبک استفاده کنیم.

نکته دوم

از ریختن حجم زیادی از چسب روی درز و شکاف‌ها خودداری کنیم. برای این کار، باید ابتدا درزها را با مقدار کمی از چسب پر کنیم. سپس، اگر درزها کاملاً پر نشده بودند، مجدداً آن را با لایه دوم چسب پر کنیم. در مرحله آخر، از یک کاردک برای صاف و یکنواخت کردن سطح چسب استفاده می‌کنیم.

نکته سوم

برای خشک شدن کامل چسب به حداقل 6 الی 8 ساعت و حداکثر 24 ساعت زمان نیاز است. چسب‌های تولید شده توسط هر شرکت، مدت زمان مشخصی برای خشک شدن دارند که معمولاً آن را پشت ‌بسته بندی محصول درج می‌کنند.

نکته چهارم

تا زمانی که چسب کاملاً خشک نشده، نباید در معرض رطوبت یا حرارت قرار بگیرد. چون خشک نمی‌شود، کیفیت خود را از دست می‌دهد، ترک می‌خورد و آب بندی بدرستی انجام نمی‌شود.

نکته پنجم

چسب‌هایی که جنس و کیفیت خوبی دارند، چسبندگی سطحی و خاصیت کشسانی بالایی دارند. یعنی این طور نیست که با فشاری جزئی به تیوپ چسب، حجم زیادی از آن خارج شود. اگر چسبی تهیه کردید که غلظت آن کم بود، احتمال دارد که به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهد.

نکته ششم

چسب آکواریومی که از سیلیکون 100% ساخته شده باشد، پس از خشک شدن سطحی یکنواخت و بدون ترک یا درز و شکاف خواهد بود .

ویک چسب آکواریوم خوب باید زد باکتری و قارچ باشد . این مدل چسب‌ها بیشتر در حمام‌ها و مکان های رطوبتی استفاده می شود.

به یک چسب با ویژگی های خاص نیاز دارید؟

گروه تولیدی پرشیا با تکیه بر توان تولیدی و مهندسان برجسته خود می تواند نیاز شما در تامین انواع چسب های صنعتی، خودرویی و ساختمانی برطرف کند.

2 thoughts on “نکات مهم در استفاده از چسب آکواریومی

  1. דירות דיסקרטיות :

    Im very happy to find this website. I wanted to thank you for your time due to this fantastic read!! I definitely savored every part of it and i also have you book-marked to look at new stuff on your website.

  2. דירות דיסקרטיות בחולון-israelnightclub :

    Itís nearly impossible to find educated people in this particular subject, but you seem like you know what youíre talking about! Thanks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *