انواع چسب های ساختمانی

انواع چسب

به طور معمول تعداد زیادی انواع چسب در ابزار فروشی‌ها وجود دارد. این موضوع برای مصرف کننده گیج کننده است . باید به هنگام خرید دقت بیشتر به خرج دهیم . زیرا یک نوع چسب برای همه‌ی کارها مناسب نیست.
انتخاب اشتباه چسب باعث خراب شدن کار می شود و این کار باعث می‌شود نتوانیم قطعات مورد نظر را با موفقیت به یک دیگر بچسبانیم.
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا انواع چسب های ساختمانی و صنعتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم .

چسب همه کاره

چسب همه کاره نامی آشنا که می توان گفت گذر همه به آن افتاده است . این چسب پلیمری که درون ایتون یا تینر ترکیب می شود و پس از ترکیب با حلال چسب از پلیمر جدا می شود و در نهایت یه ماده سخت را می سازد.
همچنین استفاده از این چسب محدودیت‌هایی نیز دارد . برای مثال از این چسب نمی توان روی قطعات فومی استفاده کرد زیرا با داشتن حلال نفتی خوردگی ایجاد می کند و فوم رو خراب می کند . چسب همه کاره با قدرت و سرعت متوسط گزینه ای خوبی برای انجام کارها است .

چسب همه کاره

چسب تفنگی یا حرارتی

این دسته از چسب‌ها بدنه‌ای پلاستیکی دارند . چسب درون این محفظه قرار گرفته و سپس با المنت برقی بدنه این چسب را ذوب کرده و از سر فازی چلوی دستگاه خارج می شود .

نکته : هنگام استفاده از چسب تفنگی مواظب خروجی داغ چسب تفنگی خود باشید .

چسب تفنگی

چسب آکواریوم

چسب سیلیکون اسیدی یا چسب آکواریومی یک چسب قدرتمند و مقاوم به رطوبت و حرارت است. که به چسب درزگیر هم معروف است. این چسب در هر شرایط آب و هوایی و در اغلب صنایع کاربرد دارد.چسب آکواریوم

چسب چوب

چسب چوب برادر چسب مایع زرد رنگ است . این چسب قیمت پایین و استحکام بالای دارد . چسب چوب عادی برای محیط های داخلی استفاده می شود و برای محیط های باز مانند تراس از نوعی خواصی باید استفاده کرد .

چسب چوب

چسب قطره‌ای

این نوع چسب در چسباندن قطعات ریز و شیشه کاربرد بسیار مناسبی دارد . مثل ( سنگ , شیشه , پلاستیک و برخی فلزات ) این چسب بی‌رنگ بوده که از مزیت های آن به شمار می‌رود؛ زیرا پس از استفاده ردی روی کار باقی نمی‌گذارد .
این چسب به چسب فوری نیز معروف است .

توجه :

در هنگام استفاده از چسب قطره ای مراقب برخورد آن با پوست دستتان باشید .

چسب قطره ای

چسب یک دو سه (123)

سرعت خشک شدن این نوع چسب خیلی بالاست و دو سطح را خیلی راحت به یک دیگر متصل می‌کند . عمر این چسب تا حدود زیادی با چسب قطره ای شباهت دارد.
این چسب دو قسمت داشته و شامل چسب و اسپری خشک کننده است.
روش استفاده صحیح از این چسب به این صورت است که ابتدا سطح را به چسب آغشته کنید و بعد اسپری را روی آن بزنید و بلا فاصله دو تکه را به یک دیگر بچسبانید .

قبل از استفاده از این محصول مقاله نکات مهم هنگام استفاده از چسب 123 را مطالعه کنید.

چسب 123

چسب آهن

چسب آهن نیز همان طور که از نامش بر می‌آید , برای چسباندن قطعات فلزی به هم استفاده می شود. در مواردی از این چسب برای وسایل پلاستیکی , موکت و فرش هم استفاده می گردد.
برای استفاده از این چسب از قلم مو استفاده کرده و حجم چسب را به صورت مسطح روی قطعه کار بزنید . برای کار چسبندگی بهتر و قوی تر از دو لایه چسب استفاده کنبد .

چسب آهن

چسب سنگ

چسب سنگ یکی از چسب های دو جزئی می باشد،که بر پایه رزین های اپوکسی است. آنها در کار ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد.
با اینکه امروزه از لوازم ضروری در ساختمان سازی انواع چسب‌ها از ابتدا تا انتهای کار استفاده می شوند، اما یکی از وسایل ضروری و پر مصرف در این امر چسب سنگ است که از چسباندن آهن های بزرگ و کوچک گرفته تا ساخت نما و کار با سنگ و گرانیت قطعات سرامیک و سنگ های و سیمان های پیش ساخته از آنها استفاده می شود.
چسب های دو جزئی در آنی از ثانیه خشک شد و اتصالات را به سختی هر چه تمام انجام می دهد و همچنین مقاومت و پایداری آنها در برابر چسب‌ها پلی استر به مراتب بالاتر خواهد بود .
چسب پیشگام وارد کننده چسب های دوطرفه به عنوان تامین کننده انواع چسب دوطرفه آلمانی و چسب های اکریلیک مایع روزانه شما را با اطلاعات مفیدی از چسب های صنعتی آشنا می‌کند .

چسب سنگ

چسب بتن

یکی از افزودنی های پر اهمیت صنعت بتن , چسب بتن است . از جمله مصارف چسب بتن می توان به ترمیم بتن,آب بندی ,ترمیم بافت های قدیمی بتن , افزایش مقاومت بتن , جلوگیری از ترک بتن , افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی و … اشاره کرد .
چسب های بتن به دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) قابل تقسیم هستند.
همه‌ی چسب‌ها یا شامل پلیمر هستد یا هنگام واکنش شیمیایی حاصل می شوند. پلیمر‌ها موجب چسبندگی چسب‌ها می‌شوند.

چسب لاتکس امولسیونی از کوپلمیر محلول در آب است . ظاهر این چسب مایعی شیری رنگ است . ترکیب چسب لاتکس با سیمان پرتلند و ماسه ترکیبی مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی و سایندگی ایجاد می‌کند که برای چسباندن کاشی , سرامیک و سنگ تزئینی و… به سطوح کاربردی دارد .

چسب بتن

چسب نواری

چسب نواری یا نوار چسب یکی از انواع بسیار از چسب های فشاری حساس پوشش داده شده‌ است که در انواع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این چسب‌ها از پوشش دهی مواد خاص چسبنده بر روی نوارهایی از جنس پلاستیک، کاغذ، فیلم، فویل‌های فلزی و پارچه حاصل می‌شود. این چسب‌ها بدون نیاز به حرارت و با کمی فشار بر روی محل مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چسب نواری

چسب کاشی

یکی از پرکاربرد‌ترین چسب های ساختمانی چسب کاشی می باشد که در دو نوع چسب کاشی و سرامیک پودری و چسب کاشی و سرامیک خمیری در بازار وجود دارد .
نوع پودری چسب کاشی بر پایه سیمان و سرامیک ساخته شده است و با ترکیب آب برای چسباندن کاشی و سرامیک و….استفاده می شود.
این چسب از جمله جدیدترین چسب های ساختمانی به شمار می آید که در کارهای دکوراسیون و نمای سنگ های ساختمانی برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده می شوند و قدرت چسبانندگی عالی چسب کاشی باعث شده تا جایگزین عالی برای روش های قدیمی از جمله دوغاب و شن و ماسه باشند.

چسب کاشی

چسب موکت

شاید جابه جا شدن و حرکت موکت‌ها و کفپوش‌ها برای شما هم یک دغدغه باشد که برای حل این این مشکل می توانید از چسب موکت های موجود در بازار استفاده کنید.

چسب موکت

چسب ماتیکی

چسب ماتیکی جزو چسب های جامد به شمار می ‌رود که عموماً از آن برای چسباندن سطوح سلولوزی نظیر مقوا و کاغذ و همچنین قطعات پلی استری استفاده می شود.

 

چسب ماتیکی

چسب(اسپری) فوم

از جمله مواردی که باعث جلوگیری از نفوذ هوا به داخل محیطی می‌شود؛استفاده از اسپری فوم‌ها می‌باشد.
از این چسب برای عایق بندی محل لوله کشی ، کف ، سقف ، دیوارها ، پنجره‌ها ، درب و سایر سازه های جامد استفاده می کنند.

اسپری فوم

به یک چسب با ویژگی های خاص نیاز دارید؟

گروه تولیدی پرشیا با تکیه بر توان تولیدی و مهندسان برجسته خود می تواند نیاز شما در تامین انواع چسب های صنعتی، خودرویی و ساختمانی برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *