انواع چسب آهن

انواع چسب آهن

چسب فلز که بیشتر آن را با نام چسب آهن می‌شناسند؛ برای چسباندن انواع مختلف مواد به یکدیگر کاربرد دارد، اما از آنجا که بیشترین کاربرد را برای چسباندن فلزات دارد به چسب آهن معروف است.
شاید اولین راهی که پس از شکستن اقلام فلزی به ذهنمان برسد تعویض یا جوش دادن آن قطعه باشد اما این تنها راه نیست بلکه می‌توان از چسب آهن بجای جوش استفاده کرد و بسیاری از وسایل فلزی شکسته را با چسب آهن به راحتی و با هزینه‌ای بسیار کم در خانه تعمیر کرد.

انواع چسب آهن به طور کلی به سه دسته اپوکسی، پلی اورتان و سوپرگلو (چسب قطره‌ای) تقسیم می‌شود.

چسب اپوکسی (epoxy)

چسب اپوکسی به طرز غیر قابل باوری محکم بوده و در مقابل فعل و انفعالات شیمیایی مقاوم است؛ به همین جهت از آن ابتدا در صنعت کشتی سازی استفاده می‌شد. اپوکسی نوعی چسب آهن ضد آب بوده که در دو نوع اپوکسی شفاف و دو قلو به بازار عرضه می‌شود. چسباندن سطوح بدون منفذ و یکدست کار نسبتا سختی است. برای تعمیر شکستگی‌های کوچک می‌توان از چسب قطره‌ای استفاده کرد ولی برای شکستگی‌های بزرگ‌تر، اپوکسی کاملا شفاف باکیفیت مناسب‌تر است.

چسب پلی اورتان (polyurethane)

یکی از انواع چسب آهن خیلی قوی که باید در همه‌ی کارگاه‌ها و خانه‌ها وجود داشته باشد، چسب پلی اورتان است. این چسب با بیشتر مواد مانند فلزات، سنگ‌، فایبرگلاس و لاستیک پیوند محکمی تشکیل می‌دهد. قدرت چسبندگی این چسب بسیار بالا بوده، با رطوبت فعال می‌شود و به سرعت خشک و ضد آب شده و متورم می‌شود. حلال این چسب استون بوده و با استفاده از آن می‌توان تا حدی چسب‌های اضافی را پاک کرد.

چسب سوپر گلو (super glue)

چسب قطره‌ای یا سوپر گلو تنوع بسیار بالایی داشته و برای چسباندن شیشه، سنگ، پلاستیک و برخی قطعات فلزی مناسب است. این چسب بی‌رنگ بوده و پس از استفاده رنگی روی کار به جا نمی‌گذارد.

انواع چسب

برای مشاوره رایگان و خرید بهترین محصولات اینجا کلیک کنید

14 thoughts on “انواع چسب آهن

  1. مهدی قربانی :

    بسیار عالی بو مطالب ودرضمن من از چسب اکواریوم پرشیا استفاده کردم بهتون پیشنهاد میکنم خیییلی عالی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *