چسب چوب چه مزایایی دارد؟

مزایای چسب چوب

مزایای چسب چوب

چسب چوب یکی از چسب های مورد استفاده در صنایع چوب است. با استفاده از این چسب می‌توان و قطعه چوبی را به هم متصل نمایید به‌‌ صورتی که اگر از چسب به‌درستی استفاده شود . یک اتصال محکم و ناگسستنی خواهیم داشت .

مزایای استفاده از چسب چوب

مزایای استفاده از چسب چوب بوجود آمدن یک اتصال محکم و ارتجاعی در حد فاصل بین دو ماده است که علاوه بر چسبندگی بالا سطح یک دستی را ایجاد می کند.
از جمله مزایای دیگر این ماده می توان به سهولت در اجرا و نداشتن مشکلات حلالیت و غلظت اشاره کرد . داشتن خواص متفاوت در برابر آب فایده دیگر چسب چوب است.
حلالیت با رزین های پلاستیکی عامل و کاربرد مهم این چسب است که کاربرد های مضاعفی به آن‌ها می بخشید.
بهتر است برای استفاده از این ماده سطح زیر کار عاری از هر گونه چربی باشد. برای اجرا با استفاده از یک تکه چوب یا کاردک فلزی یا حتی قلم مو مقدار چسب مورد نظر را بر روی سطح بکشید و یک لایه ایجاد کنید .

ویژگی های چسب چوب

چسب چوب بر پایه ماده شیمیایی هموپلیمرپلی وینیل استات است . این نوع چسب بوی خاصی نداشته و در آب و رنگ های پلاستیکی حل می شود . چسب چوب از نظر ظاهری شبیه به شیر بوده و رنگ سفیدی دارد . همچنین همانند عسل غلیظ بوده ولی برای استفاده نیازی به حل کردن آن در آب نخواهید داشت .

انواع چسب چوب

چسب های نجاری به دو بخش طبیعی و شیمیایی تقسیم بندی می شوند.
چسب های طییعی شامل چسب های معدنی و چسب های الی هستند که از گیاهان و حیوانات تهیه می شود و اصولا از جوشاندن قطعات استخوان , پوست , سم و حتی خون حیوانات این چسب ها به دست می‌آید .
چسب های شیمیایی از مواد‌ هایی مانند رزین , هاردنر , حلال قدرت دهنده ,رقیق کننده , پایدار کننده , پر کننده , کاتالیزور جهت ساخت آن‌ها استفاده می‌شود . این نوع چسب‌ها به دو دسته ترموپلاست و ترموست تقسیم می شود .

چسب های ترموپلاست

این نوع چسب‌ها در اثر حرارت نرم می‌شوند و در اثر از بین رفتن حرارت سخت می‌شود .

چسب های ترموست

این نوع چسب‌ها در اثر حرارت سخت می‌شوند ولی در اثر حرارت دادن مجدد تغیر شکل نمی‌دهند و همان طور باقی می‌مانند .

برای پاسخ به سوالات خود درباره‌ی چسب می توانید از مقالات سایت پرشیا استفاده کنید.

به یک چسب با ویژگی های خاص نیاز دارید؟

گروه تولیدی پرشیا با تکیه بر توان تولیدی و مهندسان برجسته خود می تواند نیاز شما در تامین انواع چسب های صنعتی،خودرویی و ساختمانی برطرف کند.

One thought on “چسب چوب چه مزایایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *