چگونه چسب سیلیکون آکواریوم را از روی دیوار پاک کنیم؟

پاک کردن چسب از روی دیوار

پاک کردن چسب از روی دیوار

لکه های چسب که از جدا کردن کاغذ دیواری یا هر جسم دیگری از روی دیوار برجای می مانند، می تواند زیبایی دیوار شما را از ببرد و پاک کردن این لکه‌ها برای شما مشکل بنظر برسد.
اما نگران حل این مشکل نباشید.شما می توانید با استفاده از چند حلال خانگی این مشکل را به سادگی حل کنید.
در این مقاله ما به سوال شما در رابطه با نحوه پاک کردن چسب از روی دیوار پاسخ می دهیم.

استفاده از استون

استون به عنوان اولین حلال می‌تواند بافت های چسب را از هم جدا کند و به چسب به راحتی از روی سطح دیوار جدا شود .
با توجه به اینکه لکه های چسب چقدر مقاوم هستند شما می‌توانید از استون های مختلف استفاده کنید. استون‌های‌خانگی یا لاک پاک‌کن‌ها برای پاک کردن لکه های کوچک مناسب هستند و برای لکه‌های‌قوی تاثیری ندارند.

استفاده از سرکه

یکی دیگر از بزرگترین حلال‌های خانگی سرکه می‌باشد که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای از بین بردن لکه های چسب از روی دیوار باشد.

حرارت دادن

اگر لکه های چسب شما قدیمی نیستند و تازه بر روی دیوار شما ایجاد شده‌اند شما می توانید از روش حرارت دادن بر روی لکه استفاده کنید.
کاغذ یا یک حوله را روی چسب نگه دارید.اتو را گرم کنید و به آرامی فشار دهید تا چسب ذوب شود اتو را زیاد فشار ندهید چرا که باعث می شود چسب بیشتر به دیوار بچسبد.

توجه!

توجه داشته باشید که اتو بدون بخار باشد و فقط روی یک نقطه تمرکز نکنید گرمای اتو را به صورت دایره ای روی تمام سطح لکه چسب پخش کنید.
در صورت تمایل می توانید به جای اتو از سشوار روی حرارت زیاد استفاده کنید. سشوار را با فاصله 2تا3 سانتی متر از کاغذ نگه دارید.
همانطور که چسب در کاغذ یا حوله خیس می شود، آن را به یک ناحیه تمیز بچرخانید تا بیشتر جذب شود.

استفاده از جوش شیرین با آب گرم و صابون

در یک سطل مقداری آب داغ را با مایع ظرف‌شویی و یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین مخلوط کنید. برای چسب‌های خیلی محکم، مقداری سرکه هم به محلول اضافه کنید. سپس‌ اسفنج را به مواد آغشته کرده و خوب فشار دهید تا مقدار اضافی آن خارج شود و روی قسمت کوچکی از چسب‌های روی دیوار بمالید.
بعد از انجام دادن این مرحله با انگشتان خود چسب روی دیوار را تست کنید. باید چسب به طرز قابل توجهی نرم شده باشد.
سعی کنید با دستمالی چسب‌های دیوار را پاک کنید. با این کار قسمت زیادی از آن جدا خواهد شد. می‌توانید برای کندن قسمت‌های مقاوم چسب از یک کاردک استفاده کنید
با یک دستمال کاملاً تمیز دیوار را با حرکات دایره‌ای شکل از مخلوط پاک کنید و بعد به سراغ قسمت بعدی بروید این فرایند را سه مرتبه انجام دهید. بعد از اتمام کامل دیوارها، اجازه دهید دیوار کاملاً خشک شود.

توجه!

در مواقعی که لکه های چسب برای کاغذ دیواری است قبل از اینکه به صورت جدی کار کندن کاغذ دیواری را آغاز کنید تمام مبلمان و تزئینات اتاق را خارج کنید و اگر نمی‌توانید همه چیز را خارج کنید، روی آن را با پلاستیکی ضخیم بپوشانید.
برای تمییز کردن با پارچه،پارچه را خیس نکنید در غیر این صورت به کاغذ دیواری یا دیوار خشک آسیب خواهید رساند.
هنگام استفاده از کاردک یا شی تیز توجه داشته باشید این کار ار به آرامی و با زاویه‌ی مناسب انجام دهید تا به دیوار آسیب نرسانید .
همیشه قبل از اینکه دیوارهای خود را تمیز کنید، در یک نقطه پنهان روش را تست کنید تا به دیوار آسیب نرسد و از ثبات رنگ دیوار مطمئن شوید.
برای پاسخ به سوالات خود درباره‌ی چسب آکواریوم و تمام چسب‌های دیگر می توانید از مقالات سایت پرشیا استفاده کنید.

به یک چسب با ویژگی های خاص نیاز دارید؟

گروه تولیدی پرشیا با تکیه بر توان تولیدی و مهندسان برجسته خود می تواند نیاز شما در تامین انواع چسب های صنعتی،خودرویی و ساختمانی برطرف کند.

2 thoughts on “چگونه چسب سیلیکون آکواریوم را از روی دیوار پاک کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *