خرید چسب آکواریوم در شیراز | خرید چسب سیلیکون در شیراز 1403

همانگونه که بیشتر شما آشنا هستید، انواع چسب‌ آکواریوم به منظور آب‌بندی و درزگیری سطوح مختلف تولید شده‌اند. با وجود اینکه نام اصلی این چسب‌ها، چسب سیلیکونی است، ولی به این خاطر که برای نخستین بار با هدف ساخت آکواریوم مورد استفاده قرار گرفتند، به نام چسب آکواریوم مشهور شدند. خرید چسب آکواریوم در شیراز و کار با آن خیلی سخت نیست و به این خاطر که تعدادی از انواع چسب آکواریوم با بسته‌بندی بدون تفنگ یا نازل روانه بازار می‌شوند، خوب است روش درست کار با چسب آکواریوم بدون تفنگ را یاد بگیریم.

در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با انواع کاربردهای چسب آکواریوم، با نحوه استفاده از آن نیز آشنا شوید.

چسب آکواریوم چیست؟

چسب آکواریوم یک چسب قوی و مقاوم در برابر رطوبت و حرارت است که در برابر بیشتر شرایط مختلف آب و هوایی سازگاری داشته و از کاربردهای مختلفی برخوردار می‌باشد؛ کاربردهایی مانند:

تعمیر و بازسازی

تعمیر و بازسازی لوازم مختلف، یکی از کاربردهای مهم چسب آکواریوم است و می‌تواند هدف از خرید چسب اکواریوم شیراز باشد. به عنوان مثال آب‌بندی سینک ظرفشویی، درزگیری کاشی و سرامیک‌های سرویس بهداشتی و حمام، درزگیری شیشه‌ها، عایق‌بندی پنجره‌های دوجداره خانه برای جلوگیری از هدر رفتن گرما، چسباندن آینه یا شیشه روی سطوح MDF و…، از جمله این موارد به حساب می‌آید.

استفاده در صنایع

چسب آکواریوم در صنایع مختلفی مثل آب‌بندی نمای کرتین وال، آب‌بندی اسپایدر و چسباندن فلاشینگ، صنایع دکوراسیون داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام)، صنایع ساختمانی برای ساخت سالن‌های استخر، سونا و جکوزی کاربرد دارد.

استفاده در قطعات الکترونیکی و…

به منظور عایق‌کاری لوازم الکترونیکی و مدارهایی که نباید در معرض هوا یا رطوبت باشند، چسباندن شیشه خودرو، چسباندن شیشه‌های دوجداره، مانع‌سازی بین سطوحی که نباید با هم اصطکاک داشته باشند، چسب آکواریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از تفنگ چسب آکواریوم

چسب آکواریوم یکی از چسب‌های بسیار کاربردی در مصرف خانگی و صنعتی است که در برابر حرارت، آب و رطوبت مقاومت داشته و برای درزگیری قسمت‌های مختلف مثل در و پنجره یا مکان‌هایی که رطوبت زیادی در آنجا وجود دارد مانند استخر یا سرویس‌های بهداشتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید چسب آکواریوم شیراز و استفاده از آن، به یک دستگاه نیاز داریم که به آن تفنگ چسب گفته می‌شود.

تفنگ چسب چیست؟

تفنگ چسب آکواریوم وسیله‌ای است که کاربرد زیادی دارد و برای استفاده از چسب آکواریوم باید از آن کمک گرفت. بعضی از انواع چسب‌ آکواریوم، طوری بسته‌بندی می‌شوند که برای استفاده از آن‌ها به یک پمپ یا همان تفنگ نیاز است. این تفنگ‌ها طراحی ویژه‌ای دارند که موجب می‌شود در زمان استفاده از آن، بتوان به طور بهینه از چسب استفاده کرد.

افزون بر این با استفاده از این تفنگ، چسب به مقدار مشخصی از تیوپ بیرون می‌آید که همین یک ویژگی بسیار مناسب بوده و در میزان استفاده از چسب صرفه‌جویی به عمل می‌آید. به‌ صورت کلی برای استفاده از چسب‌ آکواریوم، علاوه بر خرید چسب آکواریوم شیراز ، به تفنگ چسب و یک کاردک احتیاج خواهید داشت.

مراحل استفاده از تفنگ چسب آکواریوم

  1. ابتدا باید سطح موردنظر را کاملا پاک کنید، به طوری که رطوبت، چربی، غبار، روغن و… روی سطح موردنظر باقی نماند.
  2. محلی را که برای چسب زدن مدنظر قرار داده‌اید، انتخاب کنید.
  3. چسب آکواریوم را داخل تفنگ گذاشته و کار چسب زدن را آغاز نمایید.
  4. بعد از آنکه مراحل استفاده از چسب به وسیله تفنگ چسب به پایان رسید، در صورت باقی ماندن چسب اضافی روی سطح، حتما آن را تمیز کنید.

در ادامه بیایید تا کمی بیشتر با مراحل خرید چسب آکواریوم شیراز و استفاده از تفنگ چسب آشنا شویم:

  1. این را بدانید که اگر چسب آکواریوم را به صورت صحیح نچسبانید، امکان دارد زمان آب‌بندی، عملکرد مناسبی را از چسب نبینید. برای استفاده صحیح از چسب و آب‌بندی، حتماً راهنمای استفاده از تفنگ چسب را مطالعه کنید.
  2. برای کارکردن با تفنگ چسب آکواریوم، برخلاف تصور برخی افراد، به دانش و روش خاصی نیاز نیست و کار با آن راحت است. حتی افرادی که برای اولین بار است که این تفنگ را در دست می‌گیرند، خیلی راحت می‌توانند کارکردن با آن را یاد بگیرند.
  3. برای استفاده از چسب و تفنگ باید تیوپ چسب را داخل تفنگ بگذارید. اگر چسبی روی سطح باقی ماند، باید آن را با کاردک از روی سطح پاک کنید. یک دستگیره روی تفنگ تعبیه‌شده که آن را فشار می‌دهید تا چسب از درون لوله تفنگ به بیرون ریخته شود.
  4. تفنگ چسب آکواریومرا در زاویه‌ای ۴۵ درجه استفاده کنید و روی قسمت بالایی سطح مورد نظر قرار دهید تا به سطح رسیده و سعی کنید که به اطراف درزها نریزد.

نکته: با توجه به مواردی که گفتیم، خرید چسب آکواریوم شیراز بدون اینکه تفنگ آن را داشته باشید، کاربردی ندارد. تفنگ این چسب‌ها غالبا در مراکز فروش چسب و ابزار فروشی‌ها موجود است و شما می‌توانید از این طریق، این محصول را تهیه کنید.

نکاتی برای استفاده از تفنگ چسب آکواریوم

بخش های مختلف تفنگ چسب
هر تفنگ چسب معمولا یک لوله یا گهواره برای نگه داشتن کارتریج ‌دارد؛ یک میله پیستون، یک ماشه بزرگ برای اکسترود کردن چسب و یک ماشه کوچک برای آزاد‌کردن میله پیستون از دیگر قسمت‌های تفنگ چسب است.
آماده کردن کارتریج
برای آماده کردن کارتریج، نوک کارتریج را برش دهید، قیچی برای این کار بسیار مناسب عمل کرده و از چاقو ایمن‌تر است. همچنین نازل را به اندازه عرض اتصال یا به اندازۀ مهره دلخواه برش دهید؛ توجه کنید که این کار باید در زاویه 45 درجه صورت بگیرد. پس از خرید چسب اکواریوم شیراز و قراردادن آن در تفنگ، مطمئن شوید که میله پیستون تا انتها کشیده خواهد شد.

استفاده از چسب
اگر نخستین باری است که از تفنگ چسب استفاده می‌کنید، کمی تمرین کنید و محصول را روی مقوا قرار دهید تا نحوه بیرون آمدن آن را حس کنید. هنگامی که آماده شدید، می‌توانید چسب را اعمال کنید. این کار را با شلیک در جهت جلو انجام دهید و مطمئن شوید که محصول در حین حرکت به داخل هل داده می‌شود.

خودتان متوجه خواهید شد که وقتی باید ماشه را رها کنید تا دوباره بکشید، ممکن است کمی لکه ظاهر شود. این کار می‌تواند پس از استفاده از درزگیر صاف شود.

کدام چسب برای آکواریوم مناسب است؟

سوال اصلی این است که آیا خرید چسب آکواریوم شیراز به ماهی‌ها و آبزیان آسیب می‌رساند یا خیر؟ چسب آکواریوم به ماهی‌ها و گیاهان آسیب نمی‌رساند و با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد. باید توجه داشته باشید که چسب آکواریوم حاوی حلال نباشد. در انتخاب چسب آکواریوم باید از خاصیت ارتجاعی، چسبندگی بالا و مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش اطمینان حاصل کنید.

چطور از چسب برای آکواریوم استفاده کنم؟

برای نگهداری یا درزگیری آکواریوم، نخست باید آکواریوم را به طور کامل تخلیه کنید. ماهی‌ها باید به طور موقت در یک ظرف ایمن قرار بگیرند. اگر چسب شما کهنه و خشک شده و روی سطح باقی مانده بود، باید با ابزار برش مانند تیغ یا چاقو، بدون آسیب رساندن به شیشه، آن را بخراشید. سپس سطح خراشیده شده را به وسیله پارچه‌ای با مواد شوینده تمیز کنید. مطمئن شوید که سطح پس از تمیز کردن کاملاً خشک شده است؛ چون در غیر این صورت استفاده از چسب آکواریوم بر روی سطوح مرطوب، فایده‌ای نخواهد داشت.

پس از خرید چسب اکواریوم شیراز ، چسب را در تفنگ مخصوص آن قرار دهید و با استفاده از یک ابزار با نوک‌تیز، بر روی نازل لوله، سوراخی را ایجاد کنید. چسب را به آرامی و با دقت روی سه لبه شیشه‌ها و همچنین با نگه داشتن یکنواخت آن در زاویه 45 درجه بمالید. توجه کنید که آن را به شیشه متصل کنید تا بدون تاخیر زیاد، عمل چسبیدن صورت بگیرد.

بعد از مرحله اتصال و وصل کردن، کمی با دست خود به شیشه، نیرو و فشار وارد کنید؛ سپس نوار ماسک را روی بخش‌های بالا و پایین بچسبانید. چسب را با فشار دادن با کاردک یا انگشت خود در مدت زمان 5 دقیقه بعد صاف کنید تا تماس کافی با سطح برقرار باشد. با انجام این فرآیند، علاوه بر چسبندگی بهتر، ظاهر درزگیر هم زیبا جلوه می‌کند. حتما دقت کنید که تا 24 ساعت بعد از استفاده، به هیچ وجه چسب با آب تماس نداشته باشد.

در صورتی که محیط اطراف شیشه با چسب آکواریوم آغشته شد، می‌توانید با مقداری تینر تمیز‌کننده، آن را تمیز کنید. همچنین چسب سیلیکون خشک شده را می‌توانید با یک شیء تیز مانند چاقو پاک کنید. پیش از پر کردن آب برای ماهی‌هایتان، آکواریوم را به صورت کامل تمیز کنید. شما می‌توانید بعد از مطمئن شدن از خشک‌شدن کامل، آکواریوم خود را با آب پُر کنید.

خلاصه مطالب

در پایان امید داریم که مطالب بیان شده در این مقاله برای شما مفید بوده و بتوانید خرید چسب آکواریوم شیراز را به صورت مناسب انجام داده و با کاربردهای مختلف این چسب آشنایی لازم را پیدا کرده باشید. همچنین مطالب گفته شده در مورد شیوه کار با چسب آکواریوم نیز مفید فایده خواهد بود.

به عنوان نکته آخر به این مطلب توجه کنید که به دلیل وجود برندهای مختلف تولید‌کننده چسب آکواریوم و وجود محصولات تقلبی در بازار، حتما و حتما در صورتی که تصمیم خریداری چسب آکواریوم را دارید، این کار را از از فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان انجام دهید و به نمادهای مختلف مانند نشان استاندارد و تاییدیه‌های مختلف دقت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *