خرید چسب آکواریوم در قم | خرید چسب سیلیکون در قم 1403

برای ساخت آکواریوم لوازم مختلفی مانند خرید چسب آکواریوم قم و سایر وسایل، مورد نیاز است؛ از چسب آکواریوم گرفته تا شیشه در ابعاد مختلف، همگی جزو لوازم آکواریوم محسوب می‌شوند. امروزه آکواریوم‌ها از لوازم زینتی در بسیاری از خانه‌ها هستند که ایجاد دکوراسیون جذاب و زیبا در محیط را به همراه می‌آورند. البته ترکیب این لوازم با یکدیگر نیاز به مهارت و رعایت نکاتی دارد که باید پیش از شروع به کار، به آنها پرداخته شود.

یکی از نکات مهم ساخت آکواریوم، توجه به ابعاد مورد نیاز برای آرامش هرچه بهتر ماهی‌ها است، فضای شنای ماهی باید طوری باشد که محیط کافی برای بازی و شنا کردن آن را تامین کند. بنابراین پیش از انجام هر کاری، ابعاد مناسب مورد نیاز ماهی‌های خود را به دست بیاورید.

طراحی آکواریوم در خانه

ساختن آکواریوم در خانه می‌تواند سرگرم‌کننده و همچنین چالش‌برانگیز باشد. وجود نشتی در آکواریوم نه‌تنها باعث می‌شود منزل شما خیس شود، بلکه در مواردی که نشتی زیاد باشد، ممکن است با مرگ آبزیان شما همراه شود. چسب زدن آکواریوم یکی از راه‌هایی است که می‌تواند جلوی نشتی‌ها را بگیرد. در این مطلب، آموزش چسب زدن آکواریوم را با خرید چسب اکواریوم قم ، به‌صورت گام به گام پیش خواهیم برد.

لوازم مورد نیاز برای ساخت و اجرای یک آکواریوم عبارتند از: فیلتر هوا، دماسنج، شیشه، چسب آکواریوم، سنگ اکسیژن، شلنگ، ماسه و سنگ‌ریزه، وسایل تزیینات، نوار زینتی، توری فلزی، پایه زیر آکواریوم، سرپوش آکواریوم، بخاری و گیاهان آبزی. در ادامه خواهیم دید که چگونه با کنار هم قرار دادن این لوازم، میتوانیم یک آکواریوم را درست کنیم.

اهمیت استفاده از چسب آکواریوم

چسب زدن آکواریوم تنها در صورت نشتی به کار نمی‌رود. گاهی اوقات شما برای زیبایی آکواریوم از گیاهان، سنگ‌ها، خزه‌ها، وسایل تزئینی و صدف‌ها استفاده می‌کنید. زمانی که این وسایل پایه‌ محکمی برای ثابت ماندن نداشته باشند، ممکن از بعد از گذشت چند روز روی سطح آب شناور شوند. در این صورت استفاده از مواردی که آن‌ها را سنگین کند، همیشه کارساز نیست و نخ‌ها هم نمی‌توانند برای همه‌ وسایل به کار بروند.

یک راه‌حل، چسب زدن آکواریوم است. شما هر چیزی را که بخواهید می‌توانید به کف آکواریوم با خرید چسب آکواریوم قم و استفاده از آن بچسبانید. علاوه‌ بر آن چسب زدن آکواریوم نه‌تنها برای درست کار کردن آن مهم است، بلکه برای سلامت آبزیان هم اهمیت دارد.

چطور از چسب آکواریوم استفاده کنم؟

اگر آکواریوم شما آماده و سرهم شده است و تنها کار عایق‌بندی آن باقی مانده، کارتان خیلی راحت‌تر از زمانی است که خودتان بخواهید آن را بسازید. برای درزگیری آکواریوم باید از چسب‌هایی استفاده کنید که برای آبزیان مضر نبوده و سمی محسوب نشوند. پیش از خرید چسب اکواریوم قم و استفاده از چسب، آکواریوم را تخلیه کنید و سطوح و لبه‌ها را به‌خوبی خشک کنید.

رایج‌ترین چسب برای آکواریوم‌ها، سیلیکون است. برای استفاده از آن یک ‌لایه نازک از چسب را روی هر لبه داخلی قسمت‌هایی که به هم متصل شده‌اند، بمالید. سپس دو لبه را روی‌ هم فشار دهید و کمی منتظر بمانید تا در جای خود محکم شوند. اگر مقداری اضافی از آن استفاده کرده‌اید، آن‌ را با یک ‌پارچه تمیز، پاک کنید. زمانی که چسب خشک شد، می‌توانید آن را برش دهید یا تمیز کنید. اجازه دهید تا 24 ساعت از زمان چسب زدن بگذرد تا چسب به استحکام کافی برسد.

نکته مهم برای چسباندن شیشه آکواریوم

سعی کنید کارتان تمیز باشد. چسب‌هایی که در آکواریوم استفاده می‌شوند، در معرض آب، تغییر رنگ داده و سفید می‌شوند. اگر خرید چسب آکواریوم قم را برای چسباندن گیاهان انجام می‌دهید، مشکلی نیست، زیرا بعد از رشد دیگر در معرض دید نخواهند ماند؛ اما اگر دیوارهای شیشه آکواریوم را با چسب به هم متصل می‌کنید، سعی کنید این کار را با دقت زیادی انجام دهید تا بعداً منظره‌ آکواریوم را به هم نزند.

برای چسب زدن آکواریوم از چسب‌هایی استفاده کنید که بعد از خشک شدن هم انعطاف‌پذیر باشند و اگر بخش از آن‌ها دچار کشش یا جابه‌جایی شد، چسب از هم وا نرفته و مجدد نشتی به وجود نیاید.

چسب مناسب برای به هم چسباندن شیشه های آکواریوم

چسب سیلیکون یا چسب آکواریوم یک چسب کاملاً بی‌ضرر بوده و موجب مسمومیت ماهی‌های شما نمی‌شود. علاوه‌ بر آن ضد آب است و در صورتی ‌که به مدت طولانی در تماس با آب قرار گیرد، مشکلی برایش پیش نمی‌آید. شما می‌توانید پس از خرید چسب آکواریوم قم ، از آن برای چسباندن بقیه‌ موارد تزئینی به آکواریوم خود، استفاده کنید و مطمئن باشید تا هر زمان که لازم باشد، سرجای خود باقی می‌مانند.

چسب‌ سیلیکونی سریع خشک می‌شود و اگر حس کنید مقدار زیادی از آن را در یک بخش از آکواریوم ریخته‌اید، به‌راحتی می‌توانید در همان زمانِ چسب زدن و یا بعد از خشک شدن، آن را برش داده و اضافاتش را حذف کنید.

برخی از چسب‌های آکواریوم ممکن است برای آبزیان سمی هستند؛ این سمی بودن چسب، معمولاً به چسب آکواریوم غیر خالص اشاره دارد؛ بنابراین به برچسب ویژگی‌های چسب و افزودنی‌های آن توجه کنید و با دقت خصوصیات آن را در نظر بگیرید.

ساخت آکواریوم به صورت گام به گام

ساخت آکواریوم کار حساسی است و توصیه می‌کنیم این کار را به متخصص بسپارید. چرا که علاوه بر خرید چسب اکواریوم قم ، در محاسبه اینکه از چه ضخامت شیشه باید استفاده شود، امکان اشتباه وجود دارد. نتیجه چه خواهد بود؟ همه چیز ممکن است خوب پیش برود، اما یک روز به خانه بیایید و ببینید که آب تمام خانه را برداشته و ماهی‌های شما روی زمین جان داده‌اند. حتما صحنه وحشتناکی خواهد بود؛ چون احتمالا به ماهی‌هایتان عادت کرده و با آنها انس گرفته بودید.

دیدن چنین صحنه‌ای تاثیر بدی در روحیه شما می‌گذارد. علاوه بر آن احتمالا از نظر مالی نیز ضرر خواهید کرد. ممکن است بعضی از ماهی‌های شما بسیار گران‌قیمت و نادر باشند. همچنین برای تمیز کردن زمین نیز دچار دردسر خواهید شد. پس برای جلوگیری از چنین حوادثی، ساخت آکواریوم را به شخصی کاربلد بسپارید. اگر می‌خواهید کار ساخت آکواریوم را خودتان انجام دهید، باید مراحل زیر را طی کنید:

اندازه گیری ابعاد شیشه

شما در کنار خرید چسب آکواریوم قم باید به این نکته هم توجه کنید که اندازه آکواریوم و حجم آن مستقیما روی اندازه و ضخامت شیشه‌هایی که به کار می‌روند، تاثیر دارد. به ترتیب زیر می‌توان اندازه ضخامت مورد نیاز شیشه را بر حسب میلی‌متر بدست آورد:

  1. حجم آکواریوم زیر 60 لیتر نیاز به ضخامت شیشه 4 میل دارد.
  2. حجم آکواریوم بین 60 تا 90 لیتر نیاز به شیشه با ضخامت 6 میل دارد.
  3. حجم آکواریوم بین 90 تا 200 لیتر نیاز به شیشه با ضخامت 8 میل دارد.
  4. حجم آکواریوم بالای 200 لیتر نیاز به ضخامت شیشه بالای 10 میل دارد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، در رابطه با حجم آکواریوم است. شاید سوال کنید که چطور حجم آکواریوم را به دست بیاورم؟ مطمئنا برای فضایی که می‌خواهید آکواریوم را در آن قرار دهید، ابعاد خاصی از آکواریوم را در نظر گرفته‌اید. حجم آکواریوم بر حسب لیتر از حاصل ضرب طول و عرض و ارتفاع و تقسیم نتیجه بر عدد 1000 به دست می‌آید و واحد آن هم بر حسب لیتر است.

تدارک تعداد مطلوب شیشه با ابعاد مناسب

حتما سعی کنید در گام بعدی علاوه بر خرید چسب آکواریوم قم ، شیشه‌ها را هم با اندازه مناسب تهیه کنید. به عنوان مثال اجازه دهید طول و ارتفاع و عرض یک آکواریوم را 120 در 70 در 50 سانتی‌متر در نظر بگیریم. حجم این آکواریوم بیش از 400 لیتر خواهد بود. پس به ضخامتی بیش از 10 میل نیاز خواهید داشت. برای ساخت آکواریوم با این ابعاد، باید شیشه‌ها را در ابعادی که ذکر می‌شود، تهیه کنید:

  1. دو شیشه 120 در 70 سانتی‌متر برای دو طرف طولی روبروی یکدیگر
  2. یک شیشه 50 در 120 سانتی‌متر برای کف
  3. برای دو طرف عرض آکواریوم به دو شیشه با ابعاد 70 در 48 سانتی‌متر نیاز خواهید داشت؛ چرا که از هر طرف به اندازه ضخامت یک شیشه کم خواهد شد؛ یعنی یک سانتی متر از هر طرف.

نکته: همیشه اندازه شیشه‌های طولی را صحیح و مناسب در نظر می‌گیریم. اما با توجه به نحوه قرارگیری شیشه‌ها، از اندازه شیشه کف و یا از اندازه شیشه‌های عرضی باید کاسته شود.

استفاده از چسب آکواریوم

در این گام باید یک چسب آکواریم مرغوب تهیه نمایید. جنس چسب آکواریوم ضدآب بوده و در برابر تغییرات دما مقاوم است. پس بهترین گزینه برای چسباندن شیشه‌های آکواریوم است.

متصل کردن شیشه ها

نخست شیشه کف را روی میزی بگذارید و به اندازه ضخامت شیشه‌هایی که قرار است روی آن سوار شوند. به وسیله چسبی که با خرید چسب آکواریوم قم انجام داده اید، شیشه‌ها را به هم متصل کنید. اگر کسی را دارید که شیشه‌ها را برای شما نگه دارد تا خشک شوند، کار شما عالی می‌شود. البته به جز این حتما از چسب نواری برای ثابت نگه داشتن شیشه‌های کناری استفاده کنید.

در قدم بعد، وقتی شیشه‌های طولی اضافه شدند و نوبت به چسباندن شیشه‌های عرضی رسید، باز هم به محل اتصال، چسب آکواریوم بزنید. بعد از گذشت 24 ساعت روند خشک شدن چسب، به صورت کامل تمام خواهد شد.

استفاده از پل در آکواریوم

پل برای مقاومت بیشتر و افزایش استحکام در سازه‌هایی مانند آکواریوم به کار می‌رود. پل روی آکواریوم شیشه‌ای سوار شده و حداقل 20 سانتی‌متر عرض دارد و در بالای آکواریوم، دو سر آن به قسمت بالایی جداره‌های طولی متصل می‌شود. کاربرد پل برای پیشگیری از جدا شدن اجزای آکواریوم است و شیشه‌ها را در کنار هم نگه داشته و به آنها مقاومت بیشتر بدهد. همچنین در کف آکواریوم نیز می‌توانید از پل استفاده کنید.

در انتهای این مقاله امیدواریم با در نظر گرفتن نکات آموزشی که بیان شد و خرید چسب آکواریوم قم ، بتوانید کار ساخت آکواریوم دلخواه خود را به نحو مناسب انجام دهید. ممنون که تا آخر ما را همراهی کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *