خرید چسب آکواریوم در اصفهان | خرید چسب سیلیکونی در اصفهان 1403

امروزه کاربرد چسب آکواریوم برای استفاده در موارد مختلف، به اندازه‌ای رواج پیدا کرده که دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که درباره این نوع چسب چیزی نداند یا از آن استفاده نکرده باشد. خرید چسب آکواریوم اصفهان ، برای کاربردهای مختلف و برای سهولت کار مصرف‌کننده‌ها، در انواع بسته‌بندی و با رنگ‌های متنوع صورت می‌گیرد. رنگ‌های مختلف نشان‌‌دهنده این است که هرکدام از این چسب‌ها دارای کاربردهای مختلفی هستند و باید در جای خود استفاده شوند.

قصد ما این است که برای آشنایی بیشتر شما مخاطبان گرامی، در این مقاله نکاتی را درباره چسب آکواریوم ارائه دهیم؛ بنابراین با ما همراه باشید.

رنگ های مختلف چسب آکواریوم

چسب آکواریوم قرمز

رنگ قرمز چسب آکواریوم به معنای ویژگی ضد سوختن بوده و در مواردی که نیاز به استفاده از چسب سیلیکون حرارتی است، کاربرد دارد.

چسب آکواریوم سفید

این مدل چسب در مصارفی مانند درزگیری روشویی، سرویس بهداشتی، کاشی، وان حمام، توالت‌فرنگی و آب‌بندی پنجره‌ها کاربرد دارد.

چسب آکواریوم مشکی

چسب آکواریوم مشکی به منظور چسباندن شیشه ماشین‌ها و درزگیری‌های نقاط ظریف خودروها به کار می‌رود.

چسب آکواریوم شفاف

مشهورترین نوع چسب آکواریوم که غالباً آن را با همین رنگ می‌شناسند و خرید چسب آکواریوم اصفهان را به همین رنگ صورت می‌دهند، چسب آکواریوم شفاف است که به منظور چسباندن شیشه و درزگیری و آب‌بندی سینک ظرفشویی و… کاربرد دارد.

نکاتی برای انتخاب چسب آکواریوم

استفاده از چسب آکواریوم مناسب برای آبزیان

کاربرد چسب آکواریوم نامرغوب، امکان آسیب به ماهی‌ها و آبزیان شما را افزایش داده و حتی می‌تواند موجب از بین رفتن آنها شود. به همین خاطر نخستین کاری که باید بکنید، تهیه یک چسب مناسب با آکواریوم یا مخزن است تا از این نظر آسیبی به اموال شما نرسد.

رنگ چسب

توجه کنید که شما نمی‌توانید چسب آکواریوم را رنگ کنید؛ پس از همان ابتدا چسبی که فکر می‌کنید با جذابیت آکواریوم شما تطبیق دارد، انتخاب کنید. خوب است این نکته را هم بدانید که که چسب آکواریوم شفاف، با گذشت زمان دچار تغییر رنگ می‌شود، به طوری که لایه‌ای از رنگ کدر شبیه به زرد، روی آن را فرا می‌گیرد. البته این تغییر رنگ، به دلیل تماس مداوم با آب بوده و به نوعی، یک امر طبیعی قلمداد می‌شود.

شما می‌توانید برای غلبه بر مشکل تغییر رنگ، در زمان خرید چسب آکواریم اصفهان ، رنگ مشکی را انتخاب کنید و تا جای ممکن این مسئله را برطرف کنید. برای خرید چسب آکواریوم مشکی و از آنجا که این مدل چسب، قابلیت پوسته پوسته شدن دارد، مراقب باشید چسب آکواریوم مشکی با کیفیت مناسب را خریداری کنید.

داشتن چسبندگی زیاد

استحکام کششی چسب آکواریوم به مقدار فشاری که توانایی تحمل آن را بدون افت فشار دارد، برمی‌گردد. با توجه به همین مطلب، هرقدر مخزن شما بزرگ‌تر شود، نیاز آن به استحکام کششی هم افزایش می‌یابد و تعدادی از محصولات تنها در مخازن با ظرفیت گالن معین یا در ابعاد خاص قابل استفاده هستند.

در زمان خرید چسب آکواریوم اصفهان ، باید بدانید که بعضی از چسب‌ها برای کارهای کوچک تناسب دارند، در حالی که برخی دیگر برای اتصال پانل‌های شیشه‌ای یا مهر و موم کردن نشتی‌های بزرگ به کار می‌روند. نکته اصلی اینجاست که میزان چسبندگی مورد نیاز شما، به استفاده مورد نظرتان وابسته است.

کاربرد آسان

امروزه انواعی از چسب آکواریوم در لوله‌های کارتریج‌دار بسته‌بندی می‌شوند که برای استفاده از آن به تفنگ چسب احتیاج خواهید داشت. برای کاربردهای دقیق‌تر، لوله‌های فشرده کوچک‌تر نیز وجود دارد. با این حساب تعدادی از انواع چسب آکواریوم برای افراد مبتدی و مشاغل کوچک مناسب هستند و برخی دیگر نیاز به ظرافت و تجربه بیشتری برای کاربرد دارند.

زمان خشک شدن

اگر خرید چسب اکواریوم اصفهان را انجام می‌دهید، توجه کنید که چسب آکواریوم برای خوب خشک‌شدن به کمی زمان احتیاج دارد. این امر با توجه به محصول و مقدار مصرف چسب، ممکن است مختلف باشد. در صورتی که مواد شیمیایی موجود در چسب، پیش از خشک شدن در مجاورت آب قرار بگیرند به این معنی است که این مواد در داخل آب نفوذ کرده و ممکن است در آکواریوم، برای آبزیان شما خطرناک باشند.

چسب آکواریوم بعد از خشک شدن، به طرز مناسبی به سطوحی مانند شیشه چسبیده و در مقابل غوطه‌ور‌شدن در آب، دمای شدید و همچنین نور یو وی کاملاً مقاومت خواهد داشت. قانون کلی این است که هرقدر زمان خشک شدن چسب بیشتر باشد، پیوند بیشتری هم ایجاد می‌شود.

نحوه استفاده از چسب آکواریوم

اگر سری به بازار بزنید، چسب‌ آکواریوم را در دو مدل استوانه‌ای و تیوپی خواهید یافت. برای استفاده از مدل استوانه‌ای حتما باید از پمپ یا تفنگ چسب استفاده کنید؛ زیرا محفظه‌ چسب طوری طراحی شده که تنها با فشار دستگاه تفنگی، چسب از آن خارج می‌شود.

اگر خرید چسب آکواریوم اصفهان را در مدل تیوپی انجام می‌دهید، برای استفاده از آن به ابزار خاصی نیاز ندارید و این مدل کاملاً شبیه به چسب‌های قطره‌ای یا تیوپ خمیردندان است و با فشار دست خارج می‌شود. البته در زمان استفاده باید به میزان چسب خارج شده از تیوپ، دقت کنید تا حجم زیادی از آن خارج نشود. بهتر است از یک کاردک کوچک، برای صاف و یکنواخت کردن چسبی که روی درز و شکاف‌ها ریخته‌ایم، استفاده کنید.

باقی مانده چسب را چه کنم؟
باقی‌مانده چسب را می‌توانید به آسانی با گذاشتن نازل روی کارتریج، برای زمان طولانی نگهداری کنید. زمانی که به استفاده دوباره احتیاج داشتید، کافیست نازل را با یک پیچ یا میخ تمیز کنید. معمولا محصولات زمانی که به این شکل در یک مکان خشک و خنک نگهداری شوند، 3 تا 6 ماه دوام خواهند داشت.

کاربرد چسب آکواریوم برای درزگیر پنجره upvc

یکی از استفاده‌های بسیار مناسب از انواع چسب سیلیکونی یا همان چسب آکواریوم، برای عایق‌کاری پنجره‌ upvc است. البته این را هم بدانید که در کنار چسب آکواریوم، چسب‌های دیگری هم هستند که برای عایق‌بندی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. با خرید چسب اکواریوم اصفهان و استفاده از تفنگ‌های مخصوص چسب‌های آکواریوم، به راحتی می‌توان چسب را روی یک خط در امتداد چهارچوب تزریق کرده و در نتیجه کار بسیار تمیز در بیاید.

چگونه از چسب برای عایق کاری پنجره دوجداره استفاده کنیم؟

افراد حرفه‌ای و نصاب بعد از اینکه پنجره‌های دو جداره و یو پی وی سی را نصب کردند، آنها را هوابندی، آب‌بندی و عایق کاری می‌کنند. به همین منظور به سراغ چسب‌های درزگیر پنجره دو جداره می‌روند. بعد از اتمام نصب پنجره، با توجه به اندازه درزهای پنجره یکی از انواع چسب‌های درزگیر برای پوشاندن درزها انتخاب می‌شود.

اگر اندازه درز، بین نیم الی یک سانتی‌متر باشد، باید از فوم و چسب پلی اورتان برای پر کردن آن استفاده کرد. هرگاه اندازه درز در حد ۴ الی ۵ میلی‌متر باشد، با تزریق چسب درزگیر که ترکیبی مانند ملات دارد حفره‌ها را ابتدا پُر کرده و سپس روی آن چسب سیلیکون یا آکواریوم زده می‌شود تا به صورت کامل درزگیری و عایق‌بندی از بیرون صورت بگیرد.

اگر درزها کمتر از نیم‌ سانتی‌متر باشند، دیگر نیازی به استفاده از چسب ماستیک نبوده و تنها کافی است یک لایه چسب سیلیکون یا آکواریوم به درزها تزریق شود. با این اقدامات درزهای پنجره به خوبی پوشانده می‌شوند و دیگر صدا، آلودگی یا گرمایش و سرمایش بین داخل و خارج ساختمان جابه‌جا نمی‌شود.

در مرحله آخر باید مدت زمان مورد نیاز برای خشک و محکم‌شدن چسب‌ها سپری شود. چسب آکواریوم برای اینکه خوب خشک شود به ۸ تا ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد. در این مدت تنها کافی است پنجره را باز و بسته نکنید تا به آن فشار وارد نشود. بعد از چند روز پنجره دوجداره ما با استفاده از چسب درزگیر پنجره کاملا فیکس و بدون درز شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

چسب سیلیکون و آکواریوم چه فرقی دارد؟

ابتدا به این نکته توجه کنید که تمام چسب‌های سیلیکونی برای آکواریوم مناسب نیستند؛ بنابراین به منظور خرید چسب آکواریوم اصفهان و کاربرد آن برای شیشه‌های آکواریوم، باید چسب سیلیکونی مخصوص آکواریوم را تهیه کنید. اما اصطلاحی که معمولا برای چسب‌های سیلیکونی در عام گفته می‎شود همان چسب آکواریوم است، در بازار نیز به این نوع چسب‎ها چسب سیلیکون ماهی گفته می‌شود. باید هنگام خرید چسب آکواریوم به اینکه مخصوص ماهی هست یا نه، توجه و دقت کنید. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که سیلیکون آکواریوم دارای حلال نباشد.

مقاوم‌ترین و قوی‌ترین محصول چسبنده و ضد نشت، چسب سیلیکون آکواریوم است. سیلیکون آکواریوم برای نصب و تثبیت سازه‌های شیشه‌ای در مقابل آب مقاومت کاملی دارند. این چسب‌ها بدون داشتن مواد شیمیایی که امکان آسیب به ماهی‌ها و آبزیان را افزایش می‌دهند، به صورت کامل به شیشه‌ها می‌چسبند.

پس از خرید چسب آکواریوم اصفهان ، باید بدانید که کاربردهای آن، علاوه بر نگهداری آکواریوم، به منظور چسباندن سنگ، گیاهان یا زیورآلات دیگر به شیشه آکواریوم را شامل می‌شود. چسب آکواریوم به خاطر داشتن شفافیت مناسب، مانعی در تصویر و نمای روی شیشه آکواریوم محسوب نمی‌شود.

به این نکته که در بالا هم به آن اشاره کردیم، توجه کنید که خشک‌شدن چسب آکواریوم فوری و سریع نبوده، بلکه یک پُروسه زمان‌بر است؛ به طوری که این چسب بعد از استفاده، به کُندی و آرامی خشک می‌شود. به این فرآیند در اصطلاح درمان گفته شده و به طور معمول بین چند ساعت تا چند روز، بسته به میزان مورد استفاده از چسب، به طول می‌انجامد. در طی این مدت چسب باید به صورت کامل بهبود یافته، خشک شود و به ساختار ایده‌آل دست پیدا کند.

جمع بندی

در این مقاله به نکات مهمی درباره کاربردهای چسب آکواریوم اشاره کردیم و همچنین نکاتی را در مورد خرید چسب اکواریوم اصفهان و استفاده از آن برای درست کردن آکواریوم بیان نمودیم. امیدواریم با استفاده از این مطالب بتوانید خرید مناسب و استفاده به جایی از این محصول داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *