خرید چسب آکواریوم در تبریز | خرید چسب سیلیکون تبریز

امروزه چسب‌ها به جزو جدانشدنی از زندگی تبدیل شده، به طوری که علاوه بر مصارف مختلف صنعتی، در خانه‌ها هم چند نمونه چسب متنوع دیده می‌شود. چسب آکواریوم یکی از انواع چسب است که کاربرد بسیار گسترده‌ای در زندگی پیدا کرده است و برای مصارفی مانند درزگیری یا به عنوان عایق در مکان‌های مختلف، خرید چسب آکواریوم تبریز انجام می‌شود.

در این بین مسئله‌ای که برای بسیاری از افراد مهم است، خرید چسب اکواریوم تبریز و استفاده از آن در مکان مرطوب مثل سینک ظرفشویی و روشویی است که ممکن است موجب سیاه شدن و تیرگی چسب شود. از طرفی مجاورت با رطوبت و برخورد مستقیم با آب، به وجود آمدن قارچ و باکتری در چسب را به همراه دارد. سیاه شدن چسب، شبیه به کپک است که با خراشیدن نمی‌توانید آن را پاک کنید. برای حل این مشکل چه باید کرد؟

مشکل تغییر رنگ چسب آکواریوم چیست؟

همانطور که گفتیم گاهی از اوقات به دلیل قرارگیری چسب در محیط مرطوب، رنگ آن دچار تغییر شده و سیاه می‌شود. کارخانجات تولیدکننده چسب به منظور حل این مشکل، از راه‌حل اضافه کردن خصوصیت ضد قارچ و باکتری به چسب بهره می‌گیرند؛ این کار به منظور اطمینان خریدار از داشتن ویژگی ضد قارچ است. با این کار چسب، اصطلاحاً آنتی‌باکتریال شده و تغییر رنگ نمی‌دهد.

برای توضیح بیشتر توجه کنید که نبود مانع کپک در سیلیکون، می‌تواند موجب کپک زدن چسب آکواریوم شود. به همین خاطر ویژگی ضد قارچ به چسب اضافه می‌شود. اما با این وجود در صورتی که با انگشت آلوده و کثیف یا چیزی مانند آن، از چسب استفاده کنید، حتی با وجود بازدارنده‌های ضد باکتری هم، امکان کپک زدن وجود دارد.

چسب آکواریوم آنتی‌باکتریال، استفاده و کاربردهای مختلفی دارد. پایه این چسب، اسیدی است، پس در صورتی که چسب آکواریوم خنثی باشد، نمی‌توانیم از آن توقع ویژگی ضد قارچ و ضد باکتری بودن را داشته باشیم. در صورتی که از ایجاد جلبک یا رشد کپک انجام پیشگیری صورت نگیرد، چسب شما پوسیده خواهد شد و میتواند خرید انواع چسب مانند خرید چسب آکواریوم تبریز را بیهوده کند.

کاربرد مهم چسب آکواریوم

یکی از کاربردهای مهم و رایج چسب آکواریوم، استفاده از آن به عنوان چسب دور سینک ظرفشویی است. این کار با هدف مُهر و موم کردن و درزبندی ظرفشویی صورت می‌گیرد. توجه کنید که این چسب توانایی نگه داشتن مواد خاص و سنگین را ندارد، به این معنی که عمده کاربرد چسب آکواریوم به آب‌بندی و درزگیری مربوط می‌شود که این ویژگی هم به ژله‌ای بودن و قابلیت انعطاف‌پذیری بالای آن برمی‌گردد.

به این دلیل که چسب آکواریوم به عنوان یک درزگیر مناسب شناخته شده و از ترکیب فرموله شده ویژه و ساختار ژله‌ای برخوردار است، مقاومت آن در مقابل آب زیاد بوده و قدرت اتصال مناسبی دارد. یکی از کاربردهای مخصوص این چسب به منظور خرید چسب آکواریوم تبریز ، به نصب و آب‌بندی دور سینک ظرفشویی بازمی‌گردد، به طوری که این کاربرد بر روی سطوحی مثل لمینت‌های میز و سرامیک، عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان می‌دهد.

دلیل ضروری بودن درزگیری سینک ظرفشویی و روشویی

کارهایی مانند آب‌بندی و درزگیری سینک ظرفشویی و روشویی، کاری ساده است که معمولا با وجود راحتی، توسط افراد نصاب نادیده گرفته شده و انجام نمی‌شود. این در حالی است که با انجام این دو کار، سینک شما در وضعیت مطلوبی به لحاظ ماندگاری و استفاده قرار گرفته و از ایجاد مسائل و مشکلات بعدی پیشگیری می‌شود.

شما می‌توانید با خرید چسب آکواریوم تبریز و انجام درزگیری با چسب آکواریوم مرغوب و باکیفیت، علاوه بر افزایش طول عمر سینک، جلوی ورود آب و زباله‌ها را به داخل سوراخ ها و درزها بگیرید. بنابراین اینطور می‌توانیم بگوییم: در صورتی که اراده شما بر محفوظ بودن در برابر ضررهای کپک و رطوبت است، حتما از درزگیری سینک ظرفشویی و روشویی غافل نشوید و آن را به نحو صحیح انجام دهید.

چگونه سینک ظرفشویی و روشویی را درزگیری کنیم؟

به منظور انجام درزگیری جدید، نخست چسب‌های قدیمی و اصطلاحاً درزگیرهای قبلی را با یک شیء تیز مانند یک چاقو یا ابزار برش بردارید. توجه کنید در صورتی که برای درزگیری و آب‌بندی، نوارچسب‌های طرح‌دار را استفاده کرده‌اید، جدا کردن آن‌ها کمی مشکل خواهد بود. شما می‌توانید در این صورت از آب گرم برای نرم کردن برچسب‌ها استفاده کنید.

در هر صورت بعد از برداشتن چسب قدیمی، برای تمیز و پاک کردن سطوح از محلول پاک‌کننده استفاده کنید. حتما برای انجام مطلوب فرآیند درزگیری، تلاش کنید که سطح را خشک نگاه دارید. اگر در محلی که می‌خواهید از چسب استفاده کنید، لکه‌های قوی‌ وجود دارد، استفاده از محلول سفیدکننده‌ را امتحان کرده و بعد از آن دوباره سطح را خشک نمایید. مراحل بعدی بعد از تهیه چسب و خرید چسب آکواریوم تبریز با هدف انجام درزگیری، عبارتند از:

درزگیر را آماده کنید

در گام بعدی چسب آکواریوم را آماده کنید. توجه کنید که در بازار انواع متنوعی از درزگیرها موجود است که بهترین و محبوب‌ترین انواع آن، چسب آکواریوم است.

از تفنگ چسب آکواریوم استفاده کنید

بعد از گذشت از مرحله خرید چسب اکواریوم تبریز و آماده‌سازی آن، باید قرار دادن کارتریج در تفنگ چسب را انجام داده و نازل را با توجه به عرض دلخواه نزدیک به نوک آن، برش دهید.

چسب را روی سطح بمالید

برای اینکه از جریان داشتن چسب در تفنگ مطمئن شوید، آن را بر روی قطعه‌ای از ضایعات، امتحان کنید. پس از امتحان و اطمینان از درست کار کردن تفنگ و جریان چسب، چسب را به اطراف سینک ظرفشویی و روشویی مالیده و کمی آن را فشار دهید. تلاش کنید چسب را با فشاری یکسان به اطراف سینک و به صورت یک لایه و یک‌دست بمالید، به طوری که مانعی در برابر رطوبت و ایجاد کپک باشد.

صبر کنید تا چسب خشک شود

در مرحله آخر صبر کنید تا چسب به صورت کامل خودش را گرفته و خشک شود. بعد از خشک شدن چسب، می‌توانید لایه‌های اضافی چسب را جدا کنید. البته خوب است تا 24 ساعت چسب در مجاورت آب نباشد تا کاملاً خودش را بگیرد و ثابت شود. صبر در این مرحله کاریست که خرید چسب آکواریوم تبریز را به امری سودمند تبدیل می‌کند.

ویژگی های چسب مناسب درزگیری سینک

به صورت کلی هر محصولی که قرار است به عنوان درزگیر به کار برود، باید حتما ویژگی ضد آب و رطوبت داشته باشد. چسب آکواریوم آنتی‌باکتریال به صورت ویژه و خاص برای کاربرد در سینک ظرف‌شویی و روشویی تولید شده است. این چسب عایق‌های قوی و در عین حال انعطاف‌پذیر هستند و با خرید آن مانند خرید چسب آکواریوم تبریز ، امکان حفاظت طولانی‌مدت در برابر کپک و باکتری را ایجاد می‌کنند.

مزایای چسب آکواریوم آنتی باکتریال

درزگیری سریع

نخستین مزیتی که می‌توان برای استفاده از چسب آکواریوم به آن اشاره کرد، این است که اگر می‌خواهید کار درزگیری و کار با چسب را خیلی سریع انجام دهید، به طوری که امکان استفاده از سینک را پس از درزگیری داشته باشید، حتما از چسب آکواریوم به همراه این ویژگی که زود خشک می‌شود، استفاده کنید. در این صورت تنها در عرض یک تا دو ساعت بعد از کاربرد چسب، می‌توانید دوباره از سینک استفاده کنید.

درزگیری مادام‌العمر

مزیت دیگری که کار خرید چسب و خرید چسب اکواریوم تبریز را کاری سودمند جلوه می‌دهد، این است که امروزه تعدادی از انواع چسب‌های آکواریوم با ویژگی دوام به مدت طولانی تولید می‌شوند. از طرفی انواع دیگری از چسب‌ها هم وجود دارند که شما می‌توانید بدون برداشتن چسب قدیمی، از آنها استفاده کنید؛ به این صورت که تنها لایه‌ای از این چسب را بر روی چسب قدیمی به کار ببرید؛ طوری که ظاهر چسب، نو و جدید به نظر برسد.

کلام آخر

احتمالا همانگونه که می‌دانید ترکیبات شیمیایی که در انواع چسب وجود دارد، برای بدن انسان و سایر موجودات سمی و مضر بوده و در صورت تماس با پوست، می‌توانند به آن آسیب برسانند. البته در مورد چسب آکواریوم تا زمانی که بلعیده نشده و وارد دستگاه تنفسی نشود، خطرناک نیست؛ با این وجود تلاش کنید تا برای خرید چسب اکواریوم تبریز و استفاده مناسب و کم خطر از آن، موارد ایمنی را درباره کلیه چسب‌ها و چسب آکواریوم رعایت کنید.

توجه کنید که منظور ما از سمی بودن و قابلیت آسیب، به معنای استفاده نکردن به هیچ عنوان نیست. بلکه شما می‌توانید با حفظ مسائل ایمنی و استفاده مناسب از چسب آکواریوم، خیالتان از بابت امکان آسیب و ضرر چسب، آسوده باشد. همچنین به این نکته نیز دقت کنید که هر چسب سیلیکونی برای چسباندن شیشه‌های آکواریوم مناسب نبوده و شما باید برای این کار، از چسب آکواریوم با گرید متفاوت از چسب‌های آکواریوم معمولی و چسب همه کاره استفاده کنید.

در نهایت باید اینطور بگوییم با توجه به گستردگی استفاده و درصد بالای کار با انواع چسب در زندگی روزمره، خصوصا چسب آکواریوم که برای اهداف مختلف خانگی و صنعتی به کار می‌رود، باید همواره پیش از خرید و کاربرد آن، با اصول استفاده از این نوع چسب‌ها آشنا شویم تا بتوانیم استفاده بهینه و مناسبی را داشته باشیم. امیدواریم از مطالب بیان شده در این مقاله بیشترین استفاده را برده و خرید چسب آکواریوم تبریز را به منظور درزگیری سطوح، به نحو مناسب و بدون دردسر انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *