حلال چسب اکواریوم | بررسی 7 روش موثر پاک کردن چسب از روی سطوح مختلف

چسب آکواریوم

انواع متنوع حلال چسب آکواریوم، در دو بخش خانگی و صنعتی به کار می روند. درجه سختی لکه چسب، نوع سطح و… مشخص می کند که از چه حلالی و به چه صورت باید استفاده کنید تا لکه چسب به خوبی از سطح موردنظر پاک شود. در این مقاله تلاش شده با بررسی و ارائه روش های مجرب و موثر پاک کردن چسب آکواریوم از روی سطوح مختلف، پرشیا شما را در این راستا راهنمایی کنیم.

حلال چسب آکواریوم روی لباس

  • استفاده از اتو و دستمال کاغذی

دسترسی آسان به اتو و دستمال کاغذی موجب شده که از آن ها به عنوان حلال چسب استفاده فراوانی شود. به این صورت که پس از پهن کردن لباس روی سطح یکنواخت، یک دستمال کاغذی یا تکه ای کاغذ روی لکه خشک شده چسب قرار دهید. سپس با تنظیم درجه اتو روی دمای متوسط، آن را چند لحظه روی کاغذ نگه داشته و بردارید. خواهید دید پس از حدود یک دقیقه، چسب آکواریوم به کاغذ چسبیده است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، تکرار این روش توصیه می شود.

حلال چسب پرشیا

  • استفاده از ترکیب الکل و استون

ترکیب الکل و استون به عنوان حلال چسب آکواریوم ، محلول بسیار مناسبی برای پاک کردن چسب از روی لباس به شمار می رود. برای این کار، الکل و استون را به اندازه مساوی با هم ترکیب کنید و روی لکه چسب بریزید. سپس بخش موردنظر را با یک پارچه پاک کنید. در صورتی که چسب کاملا پاک نشده باشد، توصیه می شود با یک چاقو، چسب را به آرامی بردارید.

حلال چسب آکواریوم از روی دست

برای پاکسازی چسب آکواریوم روی دست، از روش های ساده و کارآمد زیر استفاده کنید:

  • شستن دست ها

پیش از خشک شدن چسب اکواریوم روی دستتان، برای از بین بردن آن سریعا اقدام کنید، زیرا خشک شدن چسب اکواریوم پس از گذشت۲۴ ساعت به طور کامل، قطعی است. برای این کار لازم است ابتدا چسب روی دستتان را با یک پارچه کهنه یا تکه ای پلاستیک پاک کنید و سپس زیر آب نگه دارید. در این حالت با یک پارچه، باقیمانده چسب را به کمک صابون پاک کنید. این مراحل را چندین مرتبه تکرار کنید تا لکه چسب به خوبی از بین برود.

  • حرارت سشوار

یک روش مجرب خانگی که حلال چسب آکواریوم برای پاکسازی لکه چسب از روی دست به شمار می رود، استفاده از گرمای سشوار است. زیرا حرارت، مقاومت هر ماده چسبنده ای را تا حدود زیادی کاهش می دهد؛ پس سعی کنید با بهره گیری از حرارت سشوار و سپس یک پارچه کهنه، لکه چسب را پاک کنید.

  • استون

استفاده از استون به عنوان حلال چسب آکواریوم از روی دست، بسیار ساده و آسان است. برای این کار پنبه آغشته به استون را روی لکه چسب قرار دهید. با گذشت چند دقیقه خواهید دید که لکه چسب به راحتی از دست جدا می شود.

حلال چسب آکواریوم از روی آهن و بدنه ماشین

  • استفاده از الکل

الکل از بهترین نوع حلال چسب آکواریوم برای سطح آهن می باشد. برای این امرلازم است یک پنبه را به مقداری الکل آغشته کنید و به مدت ۵ دقیقه روی سطح چسب بکشید و پس از آن چسب را با سوهان پلاستیکی جدا کنید. همچنین برای از بین بردن چسب اکواریوم از روی بدنه خودرو توصیه می شود، سرکه سفید را جایگزین الکل کنید و مراحل قبلی را تا حصول نتیجه مطلوب به صورت مداوم تکرار کنید. در ادامه نیز بخش های تمیز شده را به وسیله واکس ماشین، براق نمایید.

  • اسپری روان کننده WD_40

در استفاده از این حلال چسب آکواریوم باید به این نکته توجه داشته باشید که بلافاصله پس از پاک شدن سطح آهن از چسب، بقایای اسپری روان کننده را به سرعت شسته و خشک نمائید تا مانع پوسیدگی سطح شود.

حلال چسب آکواریوم از روی سرامیک و کاشی

برای از بین بردن چسب آکواریوم خشک شده روی کاشی و سرامیک، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. چسب آکواریوم خشک شده را به وسیله چاقو، ساهون، کاتر و… به آرامی از سطح کاشی و سرامیک جدا کنید و پس از آن به کمک حلال چسب آکواریوم مانند الکل، استون و بنزین سفید، چسب باقیمانده را از روی سطح موردنظر پاک کنید.
  2. برای جلوگیری از آسیب به کاشی های ظریف، با پنبه ای آغشته به حلال مخصوص، روی سطح را پاک کنید. از اسپری مواد پاک کننده به طور مستقیم به سطح کاشی خودداری کنید. در آخر نیز لکه چسب موجود روی سطح را بتراشید.
  3. برای از بین بردن لکه چسب مقاوم از روی کاشی، چندین مرتبه می توانید از حلال چسب اکواریوم کمک بگیرید. استفاده از باد گرم سشوار نیز در از بین بردن لکه چسب خشک شده بسیار موثر است بدین صورت که با تنظیم دمای سشوار، به مدت یک دقیقه لکه چسب را حرارت داده تا نرم شود و پس از آن جای چسب را تراشیده و با مواد شوینده مناسب تمیز کنید.

حلال چسب آکواریوم از روی چوب

  • ترکیب سرکه سفید و آب

محلول طبیعی سرکه سفید و آب، یک حلال چسب آکواریوم به روش خانگی برای پاکسازی چسب از روی چوب وMDF به شمار می رود. برای این کار، یک پارچه را به این محلول آغشته کنید و برای چند دقیقه آن را روی سطح چسب بکشید.

این عمل باعث می شود که چسب مقاومت خود را از دست داده و جدا شود. در صورت عدم پاکسازی کامل، توصیه می شود پس از این مرحله مقداری سس مایونز روی چسب بریزید و حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید. برای پاکسازی کامل لکه چسب تکرار این مراحل تا کسب نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود.

  • استفاده از استون

استفاده از استون به عنوان حلال چسب آکواریوم روش کارآمدی برای از بین بردن چسب های خشک شده روی چوب های خام به شمار می رود. اما استفاده از آن برای لکه گیری کابینت های چوبی هرگز توصیه نمی شود، زیرا احتمال دارد آسیب جدی به رنگ چوب ها وارد شود.

حلال چسب آکواریوم از روی آینه و شیشه

  • استفاده از مایع جرم گیر
  • استفاده از پوست پرتقال
  • استفاده از اسپری روان کنندهWD_40
  • استفاده از ترکیب آب و صابون

با پارچه ای آغشته به ترکیب آب و صابون به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه روی سطح چسب به صورت مداوم حرکت رفت و برگشتی داشته باشید. بقایای چسب را با کمی وازلین پس از یک شبانه روز پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *