آشنایی با انواع کاربردهای چسب آکواریوم

چسب محصولی است که برای کاربردهای مختلفی مانند نصب، درزگیری و… از آن استفاده می‌شود. یکی از انواع چسب که کاربرد زیادی هم دارد، چسب آکواریوم است. این چسب یکی از محکم‌ترین و مقاوم‌ترین چسب‌هاست که کاربرد آن در صنایع مختلف و همچنین مصارف خانگی ثابت شده است. کاربرد راحت چسب اکواریوم و سهولت خرید چسب اکواریوم تهران و در سایر شهرها، موجب شده تا برای کارهایی نظیر درزگیری فضاهای خالی، نصب اشیاء و… از آن استفاده شود. در این مطلب می‌خواهیم شما را با معرفی چسب آکواریوم، انواع و خصوصیات آن، بیشتر آشنا کنیم.

چسب آکواریوم چیست؟

چسب اکواریوم با اسامی دیگری هم شناخته می‌شود، مانند اینکه در برخی از صنایع از آن با نام چسب سیلیکونی یاد می‌کنند. چسب آکواریوم چسبی به صورت مایع غلیظ است که مواد اصلی آن، ماده اکسیژن و سیلیکون هستند. از ترکیب این دو عنصر (که ویژگی‌های خاصی هم دارند)، چسبی بسیار مقاوم و محکم با نام چسب آکواریوم به دست می‌آید.

ویژگی‌های شیمیایی خرید چسب اکواریوم تهران موجب شده تا هیچ‌گونه قارچی در محل چسب رشد نکرده و تاثیر منفی روی سطوح باقی نماند. چسب آکواریوم به خاطر خصوصیات مناسب و مفیدی که دارد، توسط افرادی که نیاز به یک چسب مطمئن دارند، انتخاب می‌شود. چسب اکواریوم در قوطی‌های پلاستیکی استوانه‌ای با سر مخروطی‌شکل، تولید شده و ناحیه مخروطی آن، استفاده از آن را راحت می‌کند.

خصوصیات چسب آکواریوم

مقاومت در مقابل دما

مقاومت چسب آکواریوم در برابر تغییرات دما، یکی از خصوصیات مهم این چسب است؛ به طوری که این محصول توانایی تحمل دمای بین مثبت 200 درجه تا منفی 75 درجه سانتی‌گراد را دارد. همین ویژگی باعث شده تا این چسب کاربردهای زیادی را در صنعت داشته باشد.

مقاومت در مقابل آب و رطوبت

چسب ضد آب، نامی است که به دلیل ویژگی مقاومت چسب اکواریوم در برابر آب و رطوبت، به آن داده شده است. همین خصوصیت باعث شده تا با خرید چسب اکواریوم تهران ، این محصول در آب‌بندی سطوح مختلف به کار برده شود.

برخورداری از خصوصیت کشسانی

حالت کشسانی ویژگی‌ای است که بافت تشکیل‌دهنده چسب آکواریوم به آن داده؛ به طوری این چسب حالت ژله‌ای دارد و بسیار محکمی است. خصوصیت کشسانی، موجب سهولت در استفاده از این چسب شده و نفوذپذیری آن را در نقاطی که حتی به چشم نمی‌آیند، ممکن می‌سازد.

ترکیب خنثی

ماده اصلی تشکیل‌دهنده چسب اکواریوم، ترکیبی از اکسیژن و سیلیکون است که از نظر شیمیایی، خنثی محسوب میشود. همین ویژگی باعث شده تا شما بتوانید با خیالی آسوده و بدون ترس از این چسب استفاده کنید.

نارسانایی الکتریکی

اکسیژن و سیلیکون رسانا نیستند و جریان الکتریکی از آنها عبور نمی‌کند؛ بنابراین می‌توان از چسب اکواریوم به عنوان یک عایق الکتریکی استفاده کرد. همین ویژگی موجب سهولت استفاده از این محصول در صنایع مختلف شده است.

عایق حرارتی

با خرید چسب اکواریوم تهران می‌توان به عنوان عایق حرارتی از آن استفاده کرد و مانع از انتقال گرما و سرما شود. همچنین این چسب در برابر آتش مشتعل نمی‌شود و مقاومت در مقابل آتش گرفتگی دارد.

کاربردهای چسب آکواریوم

تعمیرات خانگی

می‌توان از چسب آکواریوم برای اتصال بخش زیادی از لوازم خانگی که از جنس پلاستیک، فلز و شیشه هستند، استفاده کرد. همچنین این چسب به منظور پُرکردن منافذ ریز کاربرد دارد و با استفاده از آن، می‌توان عمر مفید لوازم آسیب‌دیده منزل را افزایش داد.

درزگیری شیشه ها

امروزه چسب اکواریوم یکی از موارد اصلی برای نصب پنجره و شیشه‌ها است. در مواردی مانند ترک خوردن شیشه‌ها، ایجاد عایق در برابر آب و طوبت و همچنین حفاظت در برابر بخارگرفتگی می‌توان از این چسب استفاده کرد.

کاربرد در انواع صنایع

یکی از کاربردهای چسب آکواریوم، استفاده در صنایع و کارخانجات مختلف است. از این چسب در صنایعی مثل صنعت ساخت اتومبیل، لوازم الکتریکی، اسباب بازی و… استفاده می‌شود. چسب آکواریوم به دلیل برخورداری از مقاومت بالا در دمای خیلی زیاد و کم، در صنایع مختلف کاربرد دارد.

کاربرد در صنعت ساختمان سازی

چسب اکواریوم در بخش‌های مختلفی از صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود. مثلا با خرید چسب اکواریوم تهران می‌توانید از آن، برای درزگیری کناره‌های کاشی و سرامیک و آلومینیوم است. همچنین به منظور محکم کردن و آب‌بندی ظرفشویی، روشویی، وسایل سرویس بهداشتی، کابینت آشپزخانه و… از چسب آکواریوم استفاده می‌شود.

مدل های چسب اکواریوم

چسب بی رنگ

این مدل چسب آکواریوم، همانطور که از نام آن مشخص است، از ظاهری بدون رنگ و شفاف برخوردار است. چسب آکواریوم بی‌رنگ برای استفاده در سطوحی مثل شیشه و آینه کاربرد دارد. در حقیقت می‌توان اینطور گفت که با خرید چسب اکواریوم تهران بی‌رنگ، میتوان از آن در جایی که نیاز به دیده شدن نیست، استفاده کرد.

چسب سیاه

رنگ ظاهری این مدل از چسب آکواریوم، سیاه بوده و معمولا در صنایعی مانند خودروسازی به منظور اتصال شیشه‌های اتومبیل از آن استفاده می‌شود. استفاده از این چسب در صنعت خودروسازی به حدی شایع است که گاهی اوقات از آن با نام چسب شیشه اتومبیل نام می‌برند.

چسب سفید

داشتن رنگ ظاهری سفید، خصوصیتی است که موجب نام‌گذاری این مدل از چسب آکواریوم به نام چسب سفید شده است. تهیه و خرید چسب اکواریوم تهران سفید، غالباً برای استفاده در صنایع ساختمانی بوده و از آن در کارهایی مثل نصب کاشی، سرامیک، ظرفشویی، روشویی، توالت فرنگی، وان حمام و… استفاده می‌شود.

چسب قرمز

این مدل چسب آکواریوم یکی از قوی‌ترین و مقاوم‌ترین انواع چسب اکواریوم بوده که کاربرد اساسی آن در زمینه صنعت است. این چسب آکواریوم به خاطر بهره‌گیری از ویژگی عایق حرارتی و عایق الکتریکی، در صنایعی که طی آنها انواع واکنش‌های شیمیایی به سرعت انجام می‌شود، کاربرد زیادی دارد.

چسب استوکسی

ویژگی اصلی این چسب، تولید و پخش بویی شبیه به بوی سرکه، در زمان استفاده و خشک‌شدن است. از این چسب غالبا در زمینه صنعت استفاده شده و در مصارف خانگی، کاربرد چندانی ندارد.

چسب خنثی

به عنوان آخرین مورد در لیست ما، می‌توان به چسب آکواریوم خنثی اشاره کرد که خصوصیت اساسی آن، تولید الکل و مواد اسیدی در زمان خشک‌شدن است. همچنین با خرید چسب اکواریوم تهران خنثی، میتوان از آن برای نصب آینه‌های جیوه‌دار استفاده کرد.

توصیه هایی برای استفاده مناسب از چسب آکواریوم

کار با چسب آکواریوم بسیار آسان و راحت است، با این وجود بهتر است برای استفاده بهتر، توصیه‌هایی را با شما در میان بگذاریم. با رعایت این نکات می‌توانید استفاده بهتری از این چسب داشته و اتصال یا نصب مناسبی را به دست بیاورید. این توصیه‌ها عبارتند از:

  1. نخست چسب را در درون لوله تفنگی قرار دهید. کاربرد لوله‌های تفنگی این است که عمل تزریق چسب آکواریوم را آسان کرده و این کار را به سرعت انجام می‌دهند. همچنین این ابزار از جنس فلز بوده و به این راحتی خراب نمی‌شوند و می‌توان از آن برای کار با انواع چسب اکواریوم استفاده کرد.
  2. در گام بعد بایستی مکانی را که قصد دارید چسب آکواریوم را در آن استفاده کنید، به نحوی مناسب، پاک و تمیز کرده، به طوری که ردی از گرد و خاک و آلودگی بر روی آن باقی نماند.
  3. بعد از خرید چسب اکواریوم تهران و با کمک گرفتن از لوله تفنگی، از ناحیه مخروطی شکل آن و با زاویه 45 درجه، چسب را به مکان مد نظرتان بکشید. کاربرد نوک مخروطی‌شکل لوله تفنگی، در ظرافت‌بخشیدن و انجام دقیق استفاده از چسب آکواریوم است.
  4. بعد از استفاده و در مرحله خشک شدن چسب اکواریوم، به لوازم یا شرایط مخصوصی نیاز نیست. بهتر است برای اطمینان از نتیجه مطلوب، اجازه دهید تا چسب به مدت زمان 8 تا 24 ساعت باقی بماند تا بتواند تا به خوبی خشک شده و اصطلاحاً خودش را بگیرد. توجه کنید که مقدار زمان لازم برای خشک شدن، به مقدار حجمی که از چسب آکواریوم استفاده کرده‌اید، وابسته است.

چگونه چسب آکواریوم را تمیز کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که در زمان خرید چسب اکواریوم تهران و استفاده از آن، چسب پخش شده و نیاز به تمیزکاری است. شما می‌توانید برای این کار، پیش از خشک شدن کامل چسب، به آسانی آن را با استفاده از یک دستمال پاک و تمیز کنید. در صورتی که چسب در بخش‌هایی از مکان مورد نظر سفت و خشک شده، به طوری که به راحتی کنده نمی‌شود، برای تمیزکردن آن می‌توانید از یک تیغه کاردک استفاده کنید.

اگر با استفاده از کاردک نتوانستید چسب اکواریوم خشک شده را تمیز کنید،، بهتر است برای از بین بردن قسمت‌های اضافی چسب آکواریوم از محلول‌های صنعتی مانند استون و محلول‌های خانگی مانند سرکه استفاده کنید. همچنین از گرمای سشوار برای شُل کردن چسب و سپس تمیز کردن آن غافل نشوید.

فاکتورهای موثر در قیمت چسب آکواریوم

مهم ترین فاکتورهایی که در زمان خرید چسب آکواریوم، می تواند در قیمت تمام شده آن موثر باشد، عبارتند از: کیفیت چسب، نوع چسب، حجم چسب و برند تولیدی چسب آکواریوم. توضیح اینکه با بالارفتن کیفیت مواد اولیه چسب آکواریوم، قیمت تمام‌شده آن نیز بیشتر خواهدشد.

برای خرید چسب اکواریوم تهران باید بدانید که انواع چسب آکواریوم متناسب با ویژگی‌های مقاومتی و میزان دوامی که دارند، از ساختار متفاوتی هم برخوردار هستند؛ بنابراین چسبی که برای کار نصب سنگین و سفت کاربرد دارد، قیمت بیشتری هم خواهد داشت. بدیهی است که هرچه حجم چسب بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

از طرفی کارخانجات تولیدکننده چسب اکواریوم به منظور طراحی و تولید و خرید چسب اکواریوم تهران ، تعدادی نکته و استانداردهایی را رعایت می‌کنند که بر این اساس رعایت کلیه توصیه‌ها و استانداردهای لازم توسط برندهای تولیدکننده، به منظور تولید یک چسب آکواریوم مرغوب، قیمت نهایی محصول را نیز افزایش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *